Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av My Jeppsson - 6 juli 2012 14:42

Har suttit och kollat på bilder från tävling på en annan blogg och jag blir bara så vansinnigt tävlingssugen! Har inte blivit mycket av den varan de senaste åren för mig. Med Tetris kom jag ut litegrann, men kan ju inte påstå att det gick särskilt bra. Vår toppnotering var 60.2% i en L:B3 för ett antal år sen. Sen gick det bara utför.

 Med ponnyn så var planen att vi skulle tävla under våren och kvala till ungponnychampionatet. Tyvärr satte den extremt dryga luftvägsinfektionen hon fått stopp för det. Vi hann rida två klubbtävlingar. En L:C1 på 60% (herregud vad uselt jag red) och en L:B1 på 70%, då var hon jättefin och jag red ordentligt inne på banan. Jag själv behöver verkligen träna på att tävla och att komma till ridning på banan-det är inte lätt alltså! Men jag tror att jag kommer att fixa det med min fina lilla ponny eftersom hon är precis likadan inne på banan som hon är annars. Det är verkigen en egenskap som är guld värd:).

I höst hoppas jag att vi hinner vara klara till de få tävlingar som finns här. Vi har tyvärr halkat efter i utbildningen med den här långa vilan så et blir några L:B-starter ist för de planerade L:A-klasserna. Det får vi ta nästa år ist.


Men ska jag tävla behöver jag verkligen en ny kavaj! Min gamla Pikeur Diana är alldeles för lång för mina korta ben... Så en ny kortare kavaj ska inhandlas. Men vad är ju frågan? Jag gillar verkligen Spooks kavajer med vita kandetaljer:

 

Det står och väger mot en budget Höökskavaj som har samma vita detaljer på fickorna. Misstänker iofs att jag bara kommer att bli irriterad på mig själv om jag inte köper den kavaj jag verkligen vill ha. En kavaj är ju ändå något man har läääänge. Min Pikeur är typ 10 år gammal:o.


Inget djuplodande idag inte:D.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards