Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av My Jeppsson - 11 juli 2012 23:58

Då var första dagen i Falsterbo över! Jag var natrligtvis sent ute och hamnade i kö både i Ljnghusen och i entrékassan. Why oh why lyckas dom ALDRIG göra ett smidigt entrésystem för att köpa biljetter?? Med alla dessa årens erfarenhet borde det väl inte var så himmelens svårt att dels organisera upp köerna och förslagsvis ha en kassa för endast entré/läktarbiljett för den aktuella dagen och en kontantkassa. Jag frågade nämligen i den kassan jag till slut kom fram till idag vad det var som tog sådan tid-och tydligen var det för att det var så många alternativ (entré/läktare/hopp/dressyr eller båda) och det tog lång tid att klicka på datorn. Hmm, jag trodde inte att det var Samhall som skötte biljettkassorna.


Till slut kom jag iaf in och fick se lite sexåringar. Och vad ska man säga? Vet inte om det är ett mellanår, men jag var inte så hemskt imponerad av kvalitén på hästarna. Dessutom så hade inte 90% av hästarna varit där utan proffs i sadeln. man såg att många av ryttarna verkligen fick jobba för att få hästen att hålla takten/hålla sig på mattan/gå på tygeln/skritta osv osv. En mycket positiv överaskning för mig var hästen Charles (Bocelli-Chapman). En ganska ordinär fux som naturligtvis rörde sig bra-men inte så flashigt som en del andra. Men hela ritten var jämn och jag gillade verkligen hästens uppsyn och framförallt hur avslappnat den skrittade ut från banan-att jag gillar snälla hästar är knappast en hemlighet:D! Blev mycket glad över att han knep sista platsen i finalen:). Däremot var det mycket ojämna domarsiffror på honom... 6 procentenheters skillnad är inte okej. Men kollade man bedömningarna var det uppenbart att den ena domaren premierade fina jämna ritter medan den andra verkligen gillade mycket gång och verkade ha överseende med både det ena och det andra:/.

Lite tråkigt att Jessica Andersson missade just den platsen för att hon glömde programmet. Det var en fröjd att se hur mycket hon berömde sin mycket fina häst under programmet:).


Jo och så shoppade jag förstås. Schabrak är lite av ett gift:D! Köpte inte ett, inte två utan tre stycken.. En lila Eskadronpad för 150:- (ord.pris 659:-), ett vitt Equiline för 180:- (499:-) och ett marin Equitheme för 125:- (249:-). Känner mig rätt nöjd jag! Sökte lite efter ett träns med remontnosgrimma också-och det är banne mig helt omöjligt att hitta! Framförallt när jag vill ha en lite smalare nosdel så ponnyn inte försvinner i tränset:/. Kommer också köpa ett pannbande med stenar-men kan inte bestämma mig för vilken färg på stenarna-åh dessa problem:D!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards