Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Ridmode

Av My Jeppsson - 19 juli 2012 21:41

Jag jobbar lite extra i en ridsportbutik och häromdagen bläddrade jag igenom Animos katalog för sommarmodet. Tja, jag vet inte om det bara är för att jag är gammaldags, men på någotvis förväntar jag mig att tillverkarna av en kollektion RIDkläder visar dessa i samband med vad de ska användas till. Animo kör dock imagen att ridkläder är mode och visar dessa därefter. Med andra ord naturligtvis på en modell iförd pumps som gör något helt meningslöst för att få kroppen i en position så att hon kan puta med både mun och rumpa. Animos styledirctor valde aktiviteten "lek i liten verkstad med stor stålpinne". För alla vi hästmänniskor som gladeligen köper ridbyxor för 3.000:- springer genast ut i verkstan för att fixa lite (samtidigt som vi putar med röven).


 


 


Jag blir så förundrad på denna typen av reklam för deras produkt. Jag har haft tron om att sälja en produkt gör man genom att sälja en bild av något. Till exempel sadlar säljs i samarbete med duktiga ryttare då med intentionen att köparen ska per automatik rida som stjärnan om de köper denna fantastiska sadel. Många stora ryttarnamn har sina egna klädkollektioner och det är klart att vi som köper kläderna gärna vill förknippas med deras namn. Men vill jag verkligen förknippas med en modell som låtsasleker i verkstad? Eller är Animos sätt att visa hästkläder bara en yttring av hur ridmodet är på väg in i det vanliga modet? Ridkläder är inte just bara ridkläder utan ska kunna användas även i andra situationer? Jag köper nämligen inte heller riktigt att deras avsikt enbart är att provocera. Så tänker en fjortonåring som gör nån dumhet bara i protest och "för att". Men jag vill verkligen tro att de kreativa tänkarna bakom ett märke som Animo har en större tanke kring sina kampanjer. Fast egentligen är det kanske att tro för mycket om italienska copywriters för det är bara att kolla på svenska Loka-reklamen (eller vilket vatten det nu är som  kommer från källan i Bergslagen) för att inse att kemiska substanser uppenbarligen är populärt i yrkeskategorin.



Och ikväll så fick ponnyn äntligen springa lite! Ca 12-15 minuter på dubbla linor i alla gångarterna. Imorgon får hon skor så sen kan vi börja rida ut i skogen. Vid igångsättningar är det sällan (i fall hästen inte varit skadad/halt) som jag sitter och skrittar i en evighet. Däremot blir passen betydligt kortare i början, men de får röra sig i alla gångarter med en gång.

 

 
 
Hanna

Hanna

22 juli 2012 12:28

Rent ut sagt vidrig reklam!

http://dressyrfux.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14


Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!   Barbie har fått ...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards