Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

En evig väntan

Av My Jeppsson - 31 juli 2012 21:40

Och då menar jag inte bara det faktum att jag just nu väntar på min fantastiska fotograf som satt ute i det fullständiga ösregnet och tog bilder på mig när jag red, ska bli färdig med att redigera bilderna. Jag menar det konstanta väntandet på att man ska ha få mer pengar, bättre väder, sämre väder, bättre tider, att hästen ska kännas bättre, att jag själv ska komma i bättre form och inte minst väntandet på kärleken (ett väntade jag iofs i princip gett upp). Det känns som om livet  mer består av att vänta på något eller se fram mot något som aldrig händer än att faktiskt leva. Och OM det händer så hinner man njuta i fem minuter sen väntar man igen på att det ska bli bättre.Så väntan fortsätter i all oändlighet.


Den här väntan börjar känns så överväldigande för mig att jag börjar bli rädd för att jag en dag när jag är gammal ställer mig frågan vad jag egentligen väntade på, inser att livet passerat förbi och då är det för sent. En ytterst deprimerande tanke. Det mest deprimerande är väl iofs att trots den insikt jag har om att detta väntande kan fortsätta in absurdum så gör jag faktiskt inte tillräckligt mycket åt det. Jag kan ju alltid skylla på att det är min svenska försiktighet som gör att jag vackert fortsätter att vänta på något/allt/inget eller så får jag helt enkelt erkänna att jag bara är lat/rädd/obeslutsam.


Vad det gäller väntan på kärleken har jag aldrig förstått hur man egentligen ska göra-när är man för på-när är man för av-och när har man väntat för länge?

 
 
Ingen bild

Lotta

31 juli 2012 22:08

Den bästa blogg jag läst! Du skriver så bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14


Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!   Barbie har fått ...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards