Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Suckar högt och skriker för mig själv

Av My Jeppsson - 29 augusti 2012 23:20

Ibland blir jag bara så vansinnigt trött på mig själv. Har jobbat ikväll och halva passet har jag suttit och tänkt på den goda svamppajen jag gjorde igår. Jag blir ungefär alltid väldigt hungrig när jag jobbar och kan sitta och pilla i mig mat hela tiden. Eftersom jag lever på en strikt budget är det inte ett alternativ att handla en massa på mackar, donken och Max heller. När jag äntligen kom hem sätter jag igång ugnen och öppnar kylen och hittar inte pajen! VAR är min paj?? Naturligtvis är den på diskbänken där jag lämnade den för att svalna igår innan jag skulle ställa den i kylen. Hej då pajen.


Jag kan bli rätt småsur och bitter på lite allt möjligt men jag försöker kontrollera mig för det mesta. Men när det gäller min mat är jag bortom kontroll. Jag har allvarliga foodissues och listan på vad jag inte äter är låååång. Jag specialbeställer i princip alltid när jag äter ute och jag tycker inte om när andra lagar mat åt mig. Jag äter bara när maten är riktigt varm och har den kallnat slutar jag äta fastän jag inte är mätt. Därför blir jag rätt störd av att äta när jag förväntas att prata och vara social-min mat blir ju kall!


Specialbeställningarna på maten kan bli ett absurdum. Jag har fått donkenpersonal att gråta (okej, detta skäms jag lite för men har jag sagt UTAN tomat menar jag UTAN tomat och inte bortpillad tomat-hade det varit okej med bortpillad tomat hade jag klarat av att göra det själv.) Jag har haft pojkvänner som till slut vägrat följa med mig till donken (japp, pojkvänner i plural). I somras började en kund gnälla på mig om folks beteende i taxikön, vilket fick mig att mulna och han fick höra all min egen (massiva) irritation över att Max-personalen inte kan vika min matpåse utan knycklar ihop den-det gör mig vansinnig! Det var faktiskt mycket effektivt att få kunden tyst på det viset. Jag antar att han började känna sig tveksam till hur stabil personen som skulle köra honom hem mitt i natten egentligen var..


Har förresten börjat läsa en ny bok också. "Cirkeln". Svensk ungdomsfantasy. Tycker inte riktigt om att läsa på svenska då det lätt blir lite töntigt när konversationer ska amerikaniseras. Men den har iaf börjat lovande och jag tycker att det är rätt kul att läsa just om tonåringar. Kanske för att det känns som om jag själv stannat i den åldern.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14


Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!   Barbie har fått ...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards