Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 26 september 2012

Av My Jeppsson - 26 september 2012 19:14

...betyder det inte att jag tycker illa om dig. Jag vet att jag har skrivit om detta några gånger förut, men det känns som att detta ämnet hela tiden kommer tillbaka. Saken är den att jag egentligen aldrig har förstått att folk uppfattar mig som så hatisk? Jag är ju rätt snäll. Faktiskt. Däremot har jag förstås åsikter. Eller åsikter och åsikter, jag frågar gärna vad folk gör och varför. Ständigt detta varför är viktigt för mig för hur ska man annars kunna förstå sin omgivning och vad folk håller på med. Att jag ständigt har frågat varför har gjort att jag lärt mig rätt mycket både praktiskt men framförallt teoretiskt kring hästar. Att hålla på med hästar är som nog alla kan relatera till en vetenskap. Det är dessutom en flytande kunskap där det hela tiden finns mer att lära sig och det händer att man lär sig nytt av de mest oväntade personer och situationer.


När jag ifrågasätter vad någon gör så betyder det då naturligtvis inte att jag tycker illa om personen. det är för mig jättekonstigt att bara ens anta det? Och bara för att jag tycker att manen på din häst är finare lång/klippt/oryckt, vad spelar det för roll? Jag tycker fortfarande inte illa om dig. Det är lite som att jag skulle tycka illa om någon för att de har fula jeans på sig. Jag tänker naturligtvis "så skulle inte jag ha gjort" och ärligt talat tror jag att det är precis det alla andra också gör;). Det är heller inte så att jag på bästa förekommen anledning känner att nu måste jag berätta vad jag tycker om vad den här personer gör. Men när folk lägger upp bilder på ett stort forum eller om man skriver en blogg, ja då tycker jag att det fritt fram att tycka. Det är väl det som är poängen eller?


och nej man ska inte hålla på att tycka en massa negativa saker om vad folk håller på med. Det gör jag inte heler. Men ibland går det till en gräns där jag inte kan låta bli. Självklart lyfter jag även fram det jag tycker är positivt. Men det är tydligen svårare att komma ihåg:/.


Än igen-det är skillnad på sak och person.



Av My Jeppsson - 26 september 2012 00:12

Eller ja, särskilt dramatiskt är det ju inte. Det har under kvällen mailats mycket fram och tillbaka på pannkakan och en fika är bokad. Måste säga att jag uppskattar en man som;

1: kan stava

2: kan uttrycka sig

3: verkar lite spännande

Så vi får väl se om mitt tänkande utanför den berömda lådan lönar sig;). Han ser dessutom bar ut på bilden, om man gillar typen. Men det där med bilder är ju helt vansinnigt opålitligt!


...fortsättning kommer alltså att följa.

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards