Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Adelinde en förebild!

Av My Jeppsson - 22 oktober 2012 01:58

 Blev stressat ut i taxin i eftermiddags. Sov för länge och tänkte att jag lätt skulle hinna i stallet tills jag började jobba. Det hade jag gjort också om jag inte ringt till växeln och fått tilldelat en körning som var alldeles för bra att tacka nej till. Rekordmockning och fix på en kvart-nej det blev inte bra gjort. Jag hann inte ens titta på någon av hästarna i hagen utan kastade mig bara in i bilen igen. Stackars liten hund blev ju helt hysterisk. Jack Russells är söta och bra små stallhundar, men särskilt sansade är dom inte. Därav det dåliga samvetet. Kommer att tas igen med extrapyssel (och lite godis) imorgon.


Har suttit och letat på tuben efter film på Adelinde och Parzival från WC küren i Odense idag. Tyvärr finns det ingen entusiast som lagt upp någon än:(. Tydligen skulle de vara helt fantastiska och jag vill ju SE! Om Parzival nu är lättare i kontakten till handen lär han ha varit just fantastisk och jag tycker det är så himla härligt med en så duktig ryttare som Adelinde säger sig tagit till sig domarkritiken från OS och därmed ändrat visst fokus på träningen. Hur många L:B-ryttare gör de ens? När det får kritik som "inte stämmer" är det domaren som är dum och inte så att ridningen behöver förändras... Jodåsåatt så är det nog. Efter att ha varit på Adelindes clinic förra sommaren blev jag imponerad över hennes inställning och trevliga ridsystem, utöver detta är hon en riktig förebild genom att rida i hjälm konsekvent (på träning) och detta hur hon tar till sig kritik gör henne bara som en ännu större förebild! Den statiska dressyrens tid är förbi-alla kan förändras och förbättra sin ridning!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14


Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!   Barbie har fått ...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards