Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av My Jeppsson - 1 januari 2013 15:52

Nyår kan vara min favorithögtid eller vad man ska benämna det som. Lite av samma anledning som jag gillar måndagar (de som inte gillar måndagar bör ta reda på varför och göra förändringar utifrån det och inte gnälla på fejan). Det är något nytt att påbörja ett oskrivet blad osv. Jag gillar den tanken trots att det inte alls är sant. Det är inte ett nytt blad och det är definitivt inte oskrivet. Förutsättningarna jag hade hade för mitt liv i söndags är exakt dom samma förutsättningar som jag har idag. Förutom att jag förstås är två dagar äldre och kanske någon erfarenhet rikare. Det enda som kan skapa förändring är trots allt endast en själv och då spelar det ingen roll om det görs i samband med en vanlig grå onsdag vecka 13 eller för att det har råkat bli ett nytt år.


Men det är nog ändå lättare att skapa förändring i samband med att något är nytt. Så har det iaf varit för mig. De senaste fem åren har jag varje år gett mig själv nyårslöften. Och då menar jag inte struntlöften som att sluta äta godis och att alltid komma i tid, jag vet att dom skulle vara helt omöjliga att hålla. Mina löften har gett mig stora livsförändringar, jag har provat olika jobb, börjat studera, flyttat hundra mil mm. Nytt löfte för i år är också gjort. Mina löften är dock bara till mig själv och inte för andra, jag vill inte ha pepp eller hurrarop för att jag håller dom. Jag gör löftena för att jag ska få ett bättre liv och vad andra tycker om det är tämligen ointressant.


Sammanfattning för förra året är ganska enkelt summerad som att det inte riktigt blev som jag tänkt mig. Barbie skulle tävlas och jag längtade så! Men samma vecka som första tävlingen åkte hon på en elak luftvägsinfektion och fick en mycket oplanerad och lång vila på nästan tre månader. Vi kom dock igen under hösten och vann både klubbmästerskapet i dressyr som dito i hoppning-mycket oväntat och utan tvekan ett av årets höjdpunkter!


Sen var det det där med att jag absolut inte skulle köpa någon egen häst. Nja, det gick ju inte så bra. I augusti blev Juno min och han må vara en del jobb men jag tror verkligen på honom! Med honom hoppas jag uppfylla en dröm att ta fram en godkänd hingst. I år kommer han tyvärr inte hinna bli färdig för bruks så det får bli 2014 som han visas istället. I år satsar vi på kvalitén i september istället. Närmsta målet är dock en helskoning i veckan så att jag vågar rida ut i det här isiga eländet. Jag menar plusgrader i jjanuari?! Flyttade hundra mil med hopp om att slippa sånt här väder..

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards