Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av My Jeppsson - 29 januari 2013 22:53

Det dåliga samvetet beror helt enkelt på att jag inte tar mig för att skriva på den där uppsatsen. Jag är nöjd med ämnet, jag vet vad jag vill ha fram och jag vet vad jag ska skriva. Och ändå blir det inte gjort. Fick ett tips av en vän med mååååånga högskolepoäng att dricka lite vin. Det var hennes vanna när hon skrev uppsatser. Med tanke på hennes aktingsvärda antal högskolepoäng borde hon vara smått alkoholiserad men jag är tämligen säker på att hon klarade sig från den fällan. Ja ja, det står en flaska vin i kylen så jag får nog ta och göra ett försök i veckan. Jag menar som det är nu blir ju inget skrivet lik förbannat.


Det dåliga samvetet gör naturligtvis även att jag inte heller skriver i bloggen. Tydligen ger det mer dåligt samvete för att jag trycker ner tangenter på en blogg än det faktum att jag trycker lika mycket på tangenterna i mitt konstanta slösurfande på Bukefalos. Eller jag vet inte om jag kan kalla det slösurfande med tanke på de hetsiga diskussioner jag tydligen inte kan låta bli att hamna mitt i. Är det inte rygglinje och en obefintlig trapeziusmuskel (hade nån hastigt väckt mig mitt i natten för nån veckan sen hade jag troligen reagerat med att skrika trapezius, har skrivit det ordet en sisådär 300 gånger känns det som), så är det diskussioner och viktigheten med bjudning hos en unghäst. Iofs så spelar det egentligen ingen roll vad jag säger på vilket givet ämne som helst för antingen så rider jag för dåligt själv eller har för dåliga tävlingsresultat i för låga klasser för att egentligen ens ha rätt att uttrycka min åsikt. Det är lite så Buke fungerar.


Ett annat dåligt samvete (som iofs är tudelat) är att Juno kastreras imorgon. Hormonerna har snurrat till det ganska ordentligt i planeten på honom och han är varit lite väl dum när jag ska rida förbi andra hästar. Han har rest sig och är inte särskilt kontaktbar. Detta hade säkert gått att korrigera och komma ur men jag vet ärligt talat inte hur mycket det är värt. Om jag någon gång säljer eller vill att han ska tävlas av ett barn så måste han vara stensäker även för sagda barn att rida och hantera.  Han är dessutom mycket svårmotiverad i ridningen och även om bjudningen är fin i skogen sitter jag lite med andan i hasen när vi möter andra hästar eftersom han inte är på hjälperna och dessutom uppför sig på inget önskvärt sätt. Jag hoppas att detta kan göra att han även blir mer arbetsvillig.


Tröstar mig med att han kommer att få ett bättre liv som valack. Det blir lugnare i huvudet för honom, han kan ha kompis i hagen (hoppas innerligt att han kommer att kunna gå med Barbie så småningom), jag kommer att kunna köra honom i släpet tillsammans med Barbie vilket förenklar tävlingar och träingar. Ja ja, nu hoppas jag bara att själva kastreringen går bra, bara det gör mig så nervös att jag väl borde dricka lite vin.


 

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards