Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Äntligen!

Av My Jeppsson - 7 augusti 2013 08:04

Två äntligen egentligen;). För det första har jag med ett stort äntligen kunnat sova i natt. Herregud så himla skönt! Innan avfärd till tävlingen igår var jag nästan på väg att stryka mig för jag var varm, trött och kände mig retlig som f-n rent ut sagt. Förstod inte riktigt hur jag skulle klara av att rida alls med de förutsättningarna. Tänkte dock som så att jag jag ändå inte sova får jag väl åka iväg och tävla.


Kom till tävlingsplatsen i god tid så vi gick i godan ro bort till sekreteriatet och visade vaccinationsintyg. Där utanför lilla sekreteraitsstugen hittade vi paradiset på jorden! Det var skugga och blåste lite-åh himmal så skönt det var att sitta där en stund och tom att jag frös. Det var nog boosten jag behövde:D. För när jag väl satt till häst på (den dammiga) framridningen kändes plötsligt livet alldeles utmärkt och ponny kändes så himla fin.Eftersom det var rätt varmt red jag en kort kort framridning med mindre än en kvarts effektiv ridning. Barbie kändes lösgjord ändå och jag ville ha kvar så mycket energi som möjligt inne på banan.


Inne på banan kändes hon fin och stod inte emot som hon kan göra när hon spänner till. Innan  programmet red jag flera tempoväxlingar och jag fick jättefin känsla i upptagen från mellangaloppen. Tyvärr blev dom inte lika bra i programmet. Måste ju vara att man själv rider lite sämre när man är inne i programmet och därmed gör att hon spänner till. Hursom så var hon väldigt jämn och fin och jag hade en fin känsla:).


Domaren höll med och vi red på exakt samma procent som senaste tävlingen 66,667% vilket minsann räckte till vinst! Så vi fick en blågul rosett (och plakett) och äntligen fick jag sitta till häst på prisutdelningen och rida ärevarv, yey:D! Bästa lilla Barbieponnyn visar minsann hur duktig hon är:). Får väl se om detta var vår sista l:b. Nästa tävling är iaf l:a1 men tävlingen därefter har bara l:a4 vilket jag inte alls gillar så jag har spanat på msv:c2 så vi får se om vi vågar oss på det eller om vi kör l:b3 för enkelhetens skull. Vill verkligen känna mig trygg i att vi kan klara programmet BRA innan vi startar.


Film från gårdagens ritt:  https://www.youtube.com/watch?v=0dtv-e3-8GA&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw





 
 
Jannike

Jannike

7 augusti 2013 09:29

Grattis! Så skoj, såg ut att vara bra flyt.

http://jannikejd.blogg.se

 
Ingen bild

Novali

8 augusti 2013 18:10

Såg som sagt jättefint ut på videon o om du nu väljer att tävla LB igen så har du ju sen hela vintern på dig att träna för LA!MSVC.

My Jeppsson

9 augusti 2013 19:43

Vad kul att du hittat hit:D! Jo, det blir L:B/L:A (när det finns passande program) på återstående tävlingar i höst:). Blir massa träning på styrkan i vinter så att vi blir klara för msv:).

 
Evelina

Evelina

10 augusti 2013 11:55

Det ser jättetrevligt ut!!! Stort grattis till vinsten :D Ponnyhäst är allra bäst ;)

http://dressyrwelsh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14


Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!   Barbie har fått ...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards