Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av My Jeppsson - 22 augusti 2013 21:36

Tack vare svtplay har jag haft en tramsigt spännande och rolig kväll. De sänder allt live från EM och ikväll var det då lagfinalen i hoppning. Sverige låg femma inför dagens tävling och genom otroligt fina rundor med nollor av Jens, Angelica och Rolf avancerade dom upp till en bronsplats. Riktigt roligt och mycket spännande!


Det är skoj att titta på Europas bästa ryttare. Förr när det kom inte ryttare från länder som inte direkt har någon ridsporttradition har man suttit med hjärtat i halsgropen. Numera rider tom ryssar och turkar rätt trevligt. Dom hjälper kanske inte sina hästar optimalt och på bästa sätt, men det är ändå en trevlig ridning i bra balans. Glädjande både för sport och hästar att utvecklingen går framåt.


Har förstås hunnit fixa med mina egna djur idag också. Barbie fick komma ut i skogen på en lugn tur. Kiro var och fixade oss båda häromdagen så hon har vilat två dagar. Fanns inget speciellt med henne mer än de vanliga småspänningarna i högersidan och jag var sned på samma sätt. Så det går lite hand i hand det där. Imorgon rider vi lite på banan igen-vi båda tycker att det är lite aningen roligare.


Juno fick gå på banan idag och det tar sig minsann. Kändes väldigt fin i traven och genom att jag slutat jaga på honom börjar han bjuda till mer själv. Tom så att han drog iväg lite grann några gånger-vilket jag i dagsläget bara gillar läget och låter honom vara. Högerfattningarna satt som vanligt som ett smäck och han galopperar på med bättre och bättre bjudning. Dessvärre funkade inte en enda vänsterfattning. Jag tror att det kan bero på min kirokorrigering-för nu blir det inte samma vikthjälp för honom. Han har vant sig vid min snedhet och är inte riktigt med på hur jag känns nu. Får ta lite hjälp från marken igen med dom där fattningarna. Är ändå otroligt nöjd med honom! Ffa för att det nu är roligt att rida honom när vi äntligen kan komma till arbete:).


Lite bilder på åsnan från innan i veckan:

 

 


 

 


Han blir mer och mer min Prins:)

 

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards