Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av My Jeppsson - 31 augusti 2013 20:50

Tiden är knapp när man jobbar massor och har två små ponnier. Spenderade förra veckan/helgen med att kolla på dressyr och hopp EM. Vansinnigt roligt! Valegro var magnifik som vanligt och vann ytterst välförtjänt:). I svenska laget känner jag att det hade behövts en förändrig. Minna och Tinne hade behövt byta häst ett tag. Santana hade nog gynnats av lite lugn Tinneridning och Anton hade behövts dras igång ordenligt i bakbenen. Jisses vad trött han är där bak! Så ett hästbyte däremellan och att båda hade börjat träna för tredjeryttaren Patrik så hade vi kanske haft ett helt lag som kan rida fina piaffer och piaff/passage-övergångar istället för bara en ryttare (som för dagen hade sämsta hästen i laget men stod för den absolut bästa ridningen.)


Juno går jättebra! Har blivit bättre och bättre för varje pass jag varit på banan sensate tiden. Nu kan vi även göra rätt säkra vänsterfattningar bara jag hjälper till med rösten. Hade kvalitén varit om en månad från idag hade jag anmält. Men så är ju inte fallet.


Barbie går okej och jag har ändrat ryggningsträningen. Hon backar nu hjälpligt och utan sura miner också på rösthjälp. Rösten är helt klart ett underskattat hjälpmedel. Får hoppas på att de spelar så hög musik på nästa tävling att domaren inte hör att jag backar för röst:p.

Hon har även blivit klippt idag. Är inte superfluffig än, men lär bli snabbt som attan. har inte tid nästa vecka och ska tävla på lördagen så det var lika bra att få det gjort. Förra vintern frös hon som sjutton när hon var helklippt så i år blir det halvklippning där jag tom lämnat magen. Får se hur det ser ut här framöver om det blir ändring i designen.


  

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards