Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av My Jeppsson - 1 juni 2014 21:36

Genomridning av nästa helgs tävlingsprogram för både Barbie och Bello stod alltså på schemat idag. Först ut var Bello som alltså skulle gå LA3. Han kändes väldigt fin att rida fram och han var inte spänd trots att han var ensam. När vi började rida programmet kom en annan häst ner till banan och inte heller det märkte jag ens av hos honom. Stort framsteg! Själva ridningen i programmet var lite sådär. Det är svårt att säga vad vi är bra på och inte eftersom det känns som om det varierar varje gång jag rider programmet.


Är hyfsat nöjd med travdelen åtminstone. Han visar verkligen att han kan göra superfina skänkelvikningar. Ryggningen var tveksam och längningen av formen sådär. I galoppen var han rätt dragig och dryg och han tycker uppenbarigen att jag är lika dragig och dryg som vill att han ska sitta ihop mer. Är hursom helst vansinnigt skönt med en häst som är stensäker i den förvända galoppen. Övergångarna måste bli bättre överlag, eller ja, allt måste bli bättre,


Med Barbie hade jag tabbat mig och anmält till MsvC2 men repeterat och övat C1an. Så jag var oförberedd och gjorde onödiga missar. Tur att det bara var en träning. Barbie ger en jättefin ridkänsla men jag blev så besviken när jag såg filmen. Det syns inte alls så mycket som det känns bra. Än igen, allt måste bli bättre



Någon som iaf verkar bättre är Juno. Kollade honom ikväll för att ta reda på om det blir skoning och igångsättning eller klinik. Tyckte han såg fräsch och fin ut, om än alldeles för vild. Kan ju varit så att rörelsestörningen kom från att han stått still i 5 veckor och att han nu efter att ha gått i stor hage en vecka har mjukat upp sig. Hursom får vi se hur det funkar  med en igångsättning.


Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards