Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 1 november 2014

Av My Jeppsson - 1 november 2014 18:12

Vi går onekligen mot mörkare tider. Det är kallt och för dagen väldigt blött, hagarna är leriga och motivationen är inte på topp. Det är väl ens hemskt att säga det men på sätt och vis är det skönt att bara ha en häst att rida. I synnerhet eftersom en mer än lovligt envis förkylning bråkar med mig. Förra helgen tappade jag så gott som rösten och den här veckan gör jag inget annat än att hostar. Trött och hängig och allmänt eländig mao.


Har tröstat mig med att shoppa en riktigt varm parkas på Hööks, jag ser ut som en silltunna i den för den är helt oformlig. Men jag orkar bara inte bry mig. Hellre varm än snygg liksom. Eftersom Juno har blivit helklippt köpte jag även ett till 200grams täcke med helhals. Har ett från förra året och det är utan tvekan mitt favorittäcke! Helhals känns himla bra att ha på dom när det regnar dagarna i ända.


Juno har som sagt blivit helklippt för första gången. Inga problem alls att klippa men det gäller att vara snabb för han blir så himla uttråkad. Han känns väldigt pigg och glad att rida efter klippningen och häromdagen longerade jag och då visade han ytterst avacerad luftakrobatik. Men kom till arbete riktigt bra sen.


Barbie gör fortfarande ingentinge och ska fortsätta med det två veckor till. Sen ska hon börja skrittas en månad tänkte jag. Tråkigt månne, men då har hon fått ordentlig återhåmtning. Juno kommer att få vila hela december tänkte jag så han också får lite återhämtning och tid för att smälta allt.


 

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards