Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av My Jeppsson - 18 januari 2015 19:12

Måndag

Barbie: Tömkörning 45 minuter, cavalettibommar

Juno: Samma


Tisdag

Barbie: Träning för Ina. Ta genom ställning, sidvärts i galopp och skolor i trav. Ett byte!

Juno: Skogen 60 minuter, mycket galopp i lite tung snö.


Onsdag

Båda vilade


Torsdag

Båda vilade och blev skodda


Fredag

Barbie: Ridhuset, 45 minuter. Repetition från träningen. Kändes sådär.

Juno: Ridhuset 40 minuter. Tempoväxlingar inom gångarterna. Blev mycket trött.


Lördag

Barbie: Ridhuset, 40 minuter. Hoppade först en studsserie med fyra små hinder och sen samma serie men med ett galoppsprång mellan och de två hinderna i mitten lite högre. Fin framridning och jättepigg på hinder!

Juno: Ridhuset 15 minuter. Kändes mycket trött och var väldigt spänd pga störningsmoment.


Söndag

Barbie: Ut en enkel tur på vägarna i alla gångarter i ca 40 minuter. Pigg och fräsch!

Juno: Samma tur som Barb, lugn och behaglig och galopperade på fint i bra tempo utan drivning från mig. Fortfarande lite trött i kroppen men kändes ändå bra på slutet.


Sammanfattning: Barbie känns fin men jag behöver en bättre plan i min ridning. Juno har känts trött och mör. Vet inte om det beror på att fällningen kommit igång eller ngt annat. Har ökat havren lite iaf eftersom han ändå går mer nu än innan.


 

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards