Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Snöyra

Av My Jeppsson - 2 februari 2015 19:06

Fick sällskap av Ellinor att rida ut i snöfallet under dagen. Barbie var härligt pigg och ville helst mest galoppera. Juno såg faktiskt också fin ut och både travade och galopperade på med fint driv. Blev ingen ansträngande runda, lite jogging och kortare galoppsträckor i 45 minuter. Alldeles lagom efter vilan både för mig och hästarna.


Fick äntligen en bild på min underbara jacka som jag fick i julklapp av min förträffliga sambo. Den är ordentligt lång och har blixtlås så att man lägger den över hästen när man rider. Värmer benen helt perfekt och jag tycker att den både är mycket snyggare och mer praktisk än alla vinterjackor jag nånsin haft! En riktig favorit alltså. På bilden har jag även lite andra favoriter; Golden Stripefilten, Ashfordtränset och mina fyndskydd från HästNet. Ett par Woof Wear som var i nyskick (nypris ca 430:-) som kostade 50:-!

 


Hade också tvättat upp lite schabrak och fick upp dom på hyllan i sadelkammaren. Den hyllan börjar bli full... Räknade ut att jag har 18 schabrak totalt. Vet inte riktigt om det är helt nödvändigt faktiskt. Under tiden med Barbie har jag varit jättenogrann med att inte samla på mig för himla mycket grejer. Det är rätt skönt att inte ha för mycket. Senaste året har jag dock uppenbarligen släppt alldeles för mycket på detta. Köpstopp och sälja av lite alltmöjligt är recept för bättring.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14


Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!   Barbie har fått ...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards