Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Bästa dagen på veckan

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14

Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!


Barbie har fått komma ut en lugn runda med mest skritt och lite jogging. Vägarna hade blivit skrapade och helgens töväder hade trollat bort det fina underlaget som varit innan i veckan. Vintern är verkligt mycket nyckfull när det kommer till underlag. På hemvägen började det snöa riktigt ordentligt och allt vara alldeles stilla och tyst, väldigt mysigt!


I veckan hann jag in en sväng på Hööks för att reka halvahalvarean. Hade siktat lite på deras tweedkavaj med tanke att ha den på tävling så jag kan rida i mina bruna stövlar. Jag har ju en ursnygg tävlingsoutfit med Animokavajen och lackade stövlar. Men de kläderna känns som att de förpliktigar väldigt mycket så jag vill ha en mer avslappnad tävlingsoutfit. Till min glädje fanns kavajen kvar! Inte perfekt passform, men tror det blir snyggt ändå. Köpte även en lila tröja i samma modell som det grå jag köpte tidgare på rean.


 

 
 
Ingen bild

AnKi

9 februari 2015 21:33

Jag har beställt kavajen också nu när den var så billig. Utan att prova dock så vi får se hur det ser ut sen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Av My Jeppsson - 6 februari 2015 16:33


Just nu känns det som om Barbie inte kan göra något dåligt. Hon kändes så himla fin idag! Red en halvtimme i ridhuset med fokus på lösgjordheten. Red lite långa diagonaler skänkelvikningar i ganska bra tempo i traven som kändes bra och sen galoppjobb...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards