Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 10 november 2012

Av My Jeppsson - 10 november 2012 17:15

Vanligen har jag inga problem alls med att det blir så här mörkt så här tidigt. kan faktiskt aldrig minnas att det har stört mig. Men just nu känns det vansinnigt irriterande. Egentligen är det också bara mitt eget fel att jag är ute mest i detta mörker eftersom jag helt enkelt sover alldeles för länge och aldeles för mycket. De senaste två veckorna har jag varit så otroligt trött att jag tom har bokat tid för nya blodprov. Min inte så goda kosthållning (läs; "McDonalds är min elaka vän som envisas med att mata mig med flottig friterad mat"), har förstås gett mig brister på både det ena och det andra. Och JA jag fattar att det bara är jag som kan ändra på det och bla bla bla. Har iaf börjat äta äpplebitar ist för pommes frites. Misstänker dock att dom där stackars äpplebitarna är lovligt preparerade med både det ena och det andra.


Var just i stallet och pysslade min mina små lurviga djur. Tänkte att Barbie skulle vila idag, mest för att jag dels är löjligt trött på mörker och dels är vansinnigt trött på att bara kunna skritta. Dagen till ära var hon även aningen svullen i vänster bakkota. Kollade inte om hon var halt (himmel så oansvarigt), men får göra det imorgon (när det är ljust ute så att man ser ngt). Lindade iaf med ordentligt med radital så att svullnaden inte börjar krypa uppåt. Min spontana tanke vara direkt "hjälp, lymfangit!". Viss överreaktion naturligtvis, men har hört en del som fått det på sina hästar helt utan att de hittat något sår eller annan orsak. Skulle gissa att Barbie eventuellt bara har vrickat sig på någon knöl i hagen. Får se hur det ser ut och hur hon rör sig imorgon.


...och ni Ingelstorpare som läser; när jag jobbade i natt spelades "Lurad" med Björn Rosenström på radion. Är väl en tolv år sen jag hörde den sist och jag kunde vartenda ord. Jag hoppas och antar att jag inte är ensam om detta fenomen... 



Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards