Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av My Jeppsson - 2 juli 2012 21:27

Läste på en annan hästblogg att man som just hästbloggare (eller vad jag nu defineras som) absolut måste skriva om vad som är riktigt hästmode och vad som är snyggt:p. Well detta har varit lite av min grej på Bukefalos dressyrsida att tycka om just mode och vad som är dressyrigt och snyggt:D. En outfit ska naturligtvis matcha och det ska vara stilrent, det behöver naturligtvis inte vara dyrt och man behöver inte vara märkesfixerad. Men jag själv tycker nog allt att det är roligare att ha färre grejer och så köpa det som är lite dyrare men med bättre kvalitet. om man dessutom håller sig till ungefär samma färgskalor alltid så matchar man alltid mer eller mindre. När jag hade stor häst tyckte jag av någon anledning att det var roligare med starka färger, men nu med ponny har jag tonat ner otroligt mycket. Känner att det blir lite för tramsigt med en massa färg på ponnyn även om jag inte kan låta bli att använda mina rosa boots på träning:p.


Grönt med Tetris (lindorna och schabraket kommer från Eskadrons sommarkollektion 2010, har matchat med pistagegröna Pikeur ridbyxor)

  


Tetris i petrol också från Eskadrons sommarkollektion 2010. Min piké är otroligt nog i nästan exakt samma nyans och inköpt på Ullared av min snälla mams. Kantbandet på schabraket är brunt därför kompletterar bruna ridbyxor alldeles utmärkt, dessa frå Hööks.

  


Tetris blev även utspökad i rosa:p. Billiga märkeslösa lindor, schabrak från Hööks.

  


Men som ponnyryttare har jag blivit ytterst nertonad. Nu händer det att vi inte ens matchar:o (även om vi är snygga ändå:p). Med basic färger som här och ett vitt schabrak blir det liksom aldrig fel.

 


Och naturligtvis matchar vi också:

   


Nu har ponnyn vilat sen i slutet av april och bla ett nytt Rider by Horse schabrak är inhandlat. I Falsterbo lär det dock bli mer;). Även om det troligen mest blir inriktad shopping på nya kläder till mig själv. Hade verkligen behövt både en ny hjälm, kavaj och tävlingsridbyxor.


Så nu har jag uppfyllt mitt första måste i bloggvärlden:D! Jag antar att man ska hålla på att lista och hissa och dissa och tja, jag lär väl inte kunna låta bli det heller någon annan regning kväll som jag inte har något bättre för mig. Särskilt inte nu på sommaren heller eftersom alla bra serier har säsongsuppehåll:(. Buhu.

Av My Jeppsson - 2 juli 2012 15:56

Ja, vilsen känns som ett bra ord för mig just nu. Trodde aldrig jag ens skulle andas att jag tänkte blogga, men nu är uppenbarligen den dagen kommen. En ganska bra sak kanske att man inte är helt stoisk i sina åsikter och livsval utan faktiskt kan ändra på sig. Det verkar allmänt var svårt för en del-likaså mycket svårt för många att acceptera att en åsikt (läs mina åsikter) inte är skrivna i sten utan faktiskt kan ändras på. Jag ÄR en väldigt åsiktsfull typ av person och jag tycker mycket om allt möjligt. Även då jag verkligen försöker hålla en låg profil lyckas jag i princip alltid trampa någon på en öm tå. Länge har jag försökt undvika detta, men nu börjar jag undra om det ens är möjligt? Ja ja, jag antar att det bara är att försöka fortsätta utvecklas på att bli en bättre människa.


En trevande början på att skriva en blogg för min del:D.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards