Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Flytta på dig!

Av My Jeppsson - 4 juli 2012 13:54

Just nu känner jag mig lite allmänt tom i huvudet. En rätt avkopplande känsla för någon som befinner sig alldeles för mycket uppe i sitt eget huvud må jag säga;).


För någon vecka sen lyssnade jag på ett av P3s riktig nördiga musikprogram där de i en halvtimme analyserade sönder Alina Devecerskis sommarhit "Du måste flytta på dig". Jag hade nån dag innan lyssnat på den i bilen och tänkt att detta är en riktigt bra pepplåt! Känslan av att vara i vägen för sig själv men att ta sig i kragen och få sitt ego att flytta på sig så att man kan göra vad man vill (om någon hängde med på mitt resonemang där). För hur många gånger händer inte det egentligen? Man bygger upp något i sitt huvud som man verkligen vill göra-man skapar en dröm helt enkelt. Men sen kommer den där rösten inom en (en del kallar den tom för förnuft:o!) som säger att "nej nej, det kan du minsann inte göra för att då verkar du dum/gör bort dig/tror att du är något du inte är" osv osv. Att då ta till Alinas låt och mentalt skrika åt sin inre röst som drar ner en att flytta på sig kändes så himla rätt!


 I vilket fall som höll programledarna på att tolka låten i ca 28 minuter som en "göra slut-låt". De sista minuterna säger dom: "Ja alltså Alina själv säger att hon skrivit låten om att inte vara i vägen för sig själv, men alltså vi tycker att detta är en göra slut-låt". Avdelning: "Vi journalister skapar vår egen verklighet och struntar i vad det faktiskt handar om".


Jag tror att alla känner igen sig i känslan av att de har en inre röst som bromsar en. Jag har själv lyssnat alldeles för mycket på den där rösten (somliga tycker nog att jag lyssnat alldeles för lite dock:D) men har gjort ett löfte till mig själv att det ska bli ändring på det. Att tex börja blogga var för min del något som jag hindrats av tidigare, förstås bara av mig själv. Nu när jag väl börjat skriva tycker jag att det är himla kul och jag ifrågasätter mig själv varför jag inte gjort det tidigare? Så ni som läser stå inte i vägen för er själva, våga chansa, våga göra bort er för hur klyschigt det än låter så är livet rätt kort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14


Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!   Barbie har fått ...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards