Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av My Jeppsson - 30 juli 2012 01:12

Det finns en riksdagsman för SD som även han bloggar här på bloggplatsen. Jag halkade in på hans blogg mest pga av hans vansinnigt roliga namn (Thoralf). Jag älskar föräldrar med dålig humor när de döper sina barn:D! Nu var ju iofs Thoralfs föräldrar väldigt förutseende gällande hans karriär. Jag menar-ska man vara Sverigedemokrat räcker det inte bara att ha ETT svenskt namn-det är bättre med två.


I vilket fall som är denne Thoralf djupt upprörd för att svenskar har dålig koll på hur miljöläget i världen egentligen står till (jag uppfattar det helt enkelt som att han anser att världen inte alls står inför en global mijöförstöring utan det är mest hittepå-i synnerhet miljöpartiets propaganda). Själv är jag synnerligen övertygad att det extremt destruktiva miljöpåverkan människan har på jorden naturligtvis håller på att förstöra densamma.


Sen kan jag inte låta bli att bli mer upprörd över att svenska folket får sin kunskap från kvällspressen. Thoralf är med all rätt upprörd över att folket som svarat på enkäten är okunniga. Men för mig är frågan om VARFÖR folk är okunniga betydligt större. Om vi på allvar tror att svenska folket ska bli allmänbildade och få en uppfattning om hur världen ser så är det väl utbildningen som måste förändras? I grundskolan vet jag iaf inte någon som fick lära sig kritiskt läsande. Inte heller får folk lära sig vad källkritik och källhänvisningar är (något som är uppenbart när man läser valfri kvällstidning-journalisterna hoppar gladeligen över den delen dom med).


Min fråga blir således hur Thoralf kan förvänta sig att svenska folket ska klara av att läsa kvällspressen kritiskt-när det inte ens vet HUR man gör det? I synnerhet när journalisterna tar sig mycket stora friheter med sanningen. Båda problemen bottnar i utbildning som jag ser det. Sen har det kanske lite med dumhet att göra också-för tror någon att allt som står i Aftonbladet är sant, ja då är man nog bortom utildningens räddning,

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards