Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av My Jeppsson - 9 oktober 2012 19:20

Det var kanske inte jättesmart att skritta ut barbacka i ett rätt trött tillstånd tillsammans med praktfull huvudvärk. Tydligen är man då rätt långsam i reaktionerna. Som till exempel när ponny för syn på stenar (!) som inte legat där förut, frustar backar och tvärvänder-då åker man tydligen i backen. Vet inte vem som var mest förvånad-jag, ponnyn eller hunden. Men det var bara att hoppa upp igen och skritta vidare. Hon är lite piggare nu med riktigt bra kondis lilla Barbie:D.


Juno var också lite pigg idag. Eller ja, hittills så sköter han sig fortfarande utmärkt. Idag fick jag dock se till att hålla upp huvudet på honom. Han gjorde jättefina skritt-trav övergångar och en nästangaloppfattning:D. Alltså det är bara att erkänna att jag egentligen inte alls gillar att rida unghästar. Det är lite för opålitligt och man vet aldrig riktigt vad som kommer att hända. Är inget fan av den spänningen inte. I synnerhet nu när jag rider ut ensam med Juno så vågar jag inte gå på honom eftersom jag tror att han kommer att skjuta loss om jag går på honom och ber honom galoppera. Känns inte jättehäftigt att åka av där ute i skogen. Barbie höll jag iofs kvar i dag, men det var i skritt.


På väg in i fjärde vintern här uppe börjar jag faktiskt sakna ett ridhus. Att hålla på att köra till ridhus känns inte ekonomiskt försvarbart med dyr bensin, inget eget släp och dyrt ridhuskort. Hoppas innerligt att det blir en bra vinter med mycket snö så att det går att rida ändå. Men det går inte att förneka att det hade varit betydligt trevligare med ett isolerat ridhus..

Av My Jeppsson - 9 oktober 2012 13:25

Efter helgen äventyr med tillhörande lite sömn eftersom det skulle jobbas också känner jag mig lite milt uttryckt slut i rutan. Jobbade även igår och huvudvärken kom krypandes under kvällen och jag var vansinnigt trött. Kom hem vid tolv och la mig direkt i sängen, steg upp ca tolv timmar senare... Huvudvärken biter sig dock envist kvar. Hoppas att skogsturer med båda ponnierna ska råda bot på det (i kombination med mer tabletter naturligtvis).


Så ehh, tja har inte så mycket mer att säga. Huvudet är mest mos. Det enda är väl att helgens resultat helt klart gjorde det värt det!


Fokusfejs

 

Mellantraven, hade behövt få fram näsan mer..

 


Här nånstans glömde jag yttersidan, jag hade nog för roligt helt enkelt:D

 


 


Så kul att hon verkligen hittat en fin teknik nu!

 

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards